Veranstalter:
Tyrone Rontganger
Kontaktinfos: music@classic-meets-fetish.de
Adresse: Berlin Leder & Fetisch (BLF) e.V., PF 30 41 52, 10724 Berlin
Tel:
+49 151 26388052
Twitter:
CMF_Berlin
If you need any further information, please contact us. We will happy to answer your questions.
Falls Ihr noch weitere Information benötigen, schreibt uns einfach. Wir werden Eure Fragen gerne beantworten!
music@classic-meets-fetish.de
ALLGEMEINE
GESCHÄFTSBEDINGUNGEN
Hier finden Sie die Allgemeinen Geschäftsbedingungen von Classic Meets Fetish. Bitte lesen Sie diese!
1. Geltung
Der Zweck dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen ist es, die rechtlichen Beziehungen zwischen Classic Meets Fetish (CMF) und den Eventbesuchern. Sie sind Bestandteil jedes Vertrags über den
Erwerb von Eintrittskarten.
2. Kartenverkauf
Eintrittskarten zu unseren CMF-Veranstaltungen können gegen bar bei MrB Berlin, Motzstr. 22, 10777 Berlin während der Öffnungszeiten, oder hier per Kredit- und EC-karte über unsere Webseite
erworben werden. Der Kartenverkauf endet jeweils am Tag der Veranstaltung. Presse- und Freikarten sind nur in Verbindung mit einem Personalausweis gültig. Alle Eintrittskarten verlieren mit dem
Verlassen des Veranstaltungsortes ihre Gültigkeit.
3. Kartenumtausch und
-Rückgabe
Sollte die Veranstaltung abgesagt werden, können die Karten innerhalb von zwei Wochen nach Veranstaltungstermin zurückgegeben werden. Ansonsten besteht kein Anspruch auf Rückgabe und Umtausch von
Karten. Änderungen des Programms sowie Umbesetzungen der Musiker begründen ebenfalls kein Recht auf Umtausch- und Rücknahme.
4. Kartenverlust
Bei Kartenverlust wird weder von Classic Meets Fetisch noch von MrB Berlin Ersatz geleistet.
5. Nacheinlass
Besucher, die zum Event zu spät kommen, dürfen den Saal erst nach Einlasszeichen vom Einlasspersonal betreten. In der Regel erfolgt dies nur bei Musikerwechsel oder während der Pause. Zu spät
kommende haben außerdem keinen Anspruch auf den von ihnen vorgekauften Plätze.
6. Kleiderordnung. Bitte denken Sie daran, dass Classic Meets Fetish in einer sakralen Kirche stattfindet, die regelmäßig für religiöse Andachten genutzt wird. Obwohl das CMF-Publikum ermutigt wird, Fetischkleidung zu tragen, gibt es keinen Dresscode für unsere Veranstaltungen. Allerdings ist das Tragen jeglicher antidemokratischer oder illegaler (z.B. Hakenkreuze), rassistischer, frauenfeindlicher, antireligiöser Symbolik oder sexuell expliziter Accessoires (z.B. Dildos) strengstens untersagt. Besuchern, die sich weigern, solche Symbolik zu bedecken oder zu entfernen, wird der Zutritt zur Veranstaltung ohne Rückerstattung der Eintrittskarte verweigert. Nacktheit, ganz oder teilweise, ist ebenfalls streng verboten und Besucher ohne angemessene Kleidung erhalten eine Decke, um sich zu bedecken.
7. Programm und
Anfangszeiten
Sobald das aktuelle Programm feststeht, finden Sie es hier auf dieser Webseite. Änderungen zum Programm bleiben vorbehalten. Hier finden Sie auch die jeweiligen Anfangszeiten. Der Einlass wird 10
Minuten vor der jeweiligen Anfangszeit beendet.
8. Hausrecht
Besuchern kann der Zutritt zu einer Veranstaltung verweigert werden, wenn begründeter Anlass zu der Annahme besteht, dass sie die Veranstaltung stören, andere Besucher belästigen oder gegen die
Geschäftsbedingungen verstoßen haben.
9. Bild- und
Tonaufnahmen
Das Herstellen von Bild- und Tonaufnahmen aller Art ist grundsätzlich untersagt. Classic Meets Fetish behält sich das Recht vor, Ton- und Bildaufzeichnungen bzw. Übertragungen von Konzerten zu
machen bzw. zuzulassen. Mit dem Kauf einer Eintrittskarte erklärt der Konzertbesucher sein Einverständnis.
10. Datenschutz
CMF erhebt, speichert, verarbeitet und übermittelt die personenbezogenen Daten zur Abwicklung des Kartenkaufs und zu eigenen statistischen Zwecken.
11. Salvatorische
Klausel
Im Falle, dass eine Bestimmung dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen unwirksam oder nichtig wird, berührt diese nicht die übrigen Bestimmungen. Die unwirksame oder nichtige Bestimmung ist durch
eine den wirtschaftlichen Interessen der Vertragspartner entsprechende zu ersetzen.
12. Inkrafttreten
Diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen treten zum 01.09.2020 in Kraft.
Ergänzende Allgemeine Geschäftsbedingungen zu COVID-19 (SARS-CoV-2)
Beim Erwerb einer Onlinekarte werden zur Bekämpfung der Corona-Pandemie die Kontaktdaten jedes Erwerbers erfasst. Es ist untersagt, Eintrittskarten an Dritte zu veräußern oder weiterzugeben. Sollte der Käufer einer Onlinekarte u.a. auch eine Onlinekarte für eine dritte Person erwerben, hat der Käufer den Dritten auf die Geltung und den Inhalt unserer AGBs sowie dieser ergänzenden Bedingungen zu COVID-19 ausdrücklich hinzuweisen. Sowohl der Käufer als auch der Dritte erklären sich mit der Geltung dieser AGBs und dieser ergänzenden Bedingungen einverstanden. Das Risiko, dass ein Inhaber einer Eintrittskarte die Veranstaltung aus von uns nicht zu vertretenden Gründen (z.B. Krankheit, positives SARS-CoV-2-Testergebnis) nicht wahrnehmen kann, trägt der Käufer bzw. Inhaber der Eintrittskarte.
Stand: 15. Juli 2021
Please read here the General Terms & Conditions to CMF events
GENERAL TERMS & CONDITIONS
SUPPLEMENTARY GENERAL TERMS AND CONDITIONS TO COVID-19 (SARS-COV-2)
1. Scope
These Supplementary General Terms and Conditions (“COVID-19 Terms”) apply in addition to the General Terms and Conditions of Classic Meets Fetish (CMF, www.classic-meets-fetish.de). In the event of any contradictions between the two T&Cs, the following COVID-19 Terms and Conditions shall take precedence.
2. No right of withdrawal, return or exchange
In addition to the provisions set forth in the Terms and Conditions, no right of cancellation, return or exchange will apply if a visitor is unable to attend the event because s/he has tested positive for SARS-CoV-2. Notwithstanding the above, in justified individual cases, CMF reserves the right to make any decisions based on goodwill.
3. Re-seating
The ticket purchaser acknowledges that for good cause, e.g. due to specified protective or hygienic measures in the context of combatting the Corona pandemic and requirements for compliance with any distancing regulations, CMF is entitled to assign seats to the ticket holder that may differ from the seats or category ordered; in this case, there is no right to compensation.
4. Name registration for holders of hard admission tickets
Holders of hard admission tickets, such as those available for purchase at MrB Berlin, will be required to give their first name, last name, address, email address and telephone number upon entering the church. Holders of smartphones will be asked to sign in with the Luca app. Should the purchaser of a hard ticket also inter alia purchase another hard ticket for a third person, the purchaser must expressly inform the third party of the validity and content of our GTCs as well as these supplementary terms and conditions on COVID-19. Both the purchaser and the third party agree to the validity of these GTCs and these supplementary conditions. The buyer or ticket holder bears any risk that the ticket holder cannot attend our event for reasons beyond our control (e.g. illness, positive SARS-CoV-2 test result).
5. Mobile or online tickets
When purchasing an online ticket, the contact information of each purchaser will be collected for Corona pandemic control purposes. It is prohibited to sell or give any mobile or online tickets to third parties. Should the purchaser of an online ticket also purchase an online ticket for a third party, the purchaser is inter alia required to expressly inform the third party of the validity and content of our General Terms and Conditions as well as these Supplementary Terms and Conditions on COVID-19. Both the purchaser and the third party agree to the validity of these GTCs and these supplementary conditions. The risk that a ticket holder cannot attend the event for reasons beyond our control (e.g. illness, positive SARS-CoV-2 test result) is borne by the purchaser or ticket holder.
6. Admission to the event in pandemic times
6.1 COVID-19 test on the day of the event
All visitors to a CMF event must present a SARS-CoV-2 antigen test (COVID-19 test) made on the day of the event. Our events may only be attended with a negative result. Third party companies are legally responsible for COVID-19 testing stations and CMF is not a party to the agreement between the cardholder and the testing station.
The visitor will receive from the testing station a medically validated result of the COVID-19 test performed on the day of the event. Whether in paper form or on a smartphone, the report must be personalised with at least the holder’s name and date of birth. In case of a negative test result, the finding serves at our admission control as proof of a negative test result.
6.2 Conditions for admission to the event
Ticket holders will only be admitted to the event if they are able to present the following documents to the admission control:
- a negative SARS-CoV-2 test result in either paper or digital form on a smartphone, issued on the day of the event or a vaccination certificate proving full vaccination protection (as of 14 days after final vaccination) or proof of a positive PCR test result, which is at least 28 days old and not older than six months
- a valid admission ticket
- identity card with photo.
In general, admission to the event can be denied if the ticket holder named on the admission ticket is not identical to the official photo ID. Ticket holders will also be refused admission if (i) they exhibit the COVID-19 symptoms as listed by the Robert Koch Institute (i.e. they are not suffering from non-specific general symptoms such as fever, muscle ache, diarrhea, or acute respiratory symptoms, e.g. coughing) and (ii) they are not prevented from doing so for other legal reasons, such as being subject to an obligation to quarantine. Otherwise, ticket holders are obliged to stay away from the event.
If, for an important reason, e.g. due to any protective and hygiene measures prescribed by the authorities, certain information, e.g. if the ticket holder has recently visited a Corona pandemic risk area, is required for admission to the event, the ticket holder is obliged to provide us with this information immediately upon request in accordance with the applicable data protection regulations. We may refuse admission to the event if the ticket holder does not meet the relevant requirements. In such cases, we and the purchaser may withdraw from the contract for the ticket concerned and the purchaser will be refunded the price paid for the admission ticket.
6.3 Symptoms of illness
We are entitled to refuse admission to the venue or to expel a person from the venue for good cause, e.g. in the event s/he exhibits any obvious symptoms of illness. This also applies if a ticket holder violates our mandatory protection and hygiene provisions. In these cases, the ticket price will not be refunded.
7. Absence from the event and isolation in case of a positive COVID-19 test result
In the event of a positive COVID-19 test result, the ticket holder is required to (i) stay away from the event and (ii) isolate himself/herself immediately. We recommend taking a PCR test no later than the following day. It is the responsibility of the testing stations whether and which measures they take in such circumstances.
8. Protection and hygiene concept
Visitors to our events are required to observe all protection and hygiene concepts on the day of the event. These could possibly include: (1) Distance regulations, possibly of at least 1.5 metres between each visitor, which could lead to seating distances. Such distance rule would then apply without exception to all visitors, including members of the same household and the ticket purchaser and his or her companion. (2) The unrestricted obligation to wear a FFP2 mask without a valve (this also applies to the outside and entrance areas of the church).
9. Further protective measures against COVID-19
The purchaser or holder of an admission ticket acknowledges that any additional rules, regulations and requirements on the day of the event may apply for good cause, in particular due to instructions or orders issued by the authorities in connection with access to the event area. These will be announced in the public media and must be observed from the time stated in the announcement. With regard to our protection and hygiene concept, all ticket holders are required to follow the instructions of our admission personnel. In the event our protection and hygiene concept is violated, ticket holders will be asked to leave the event immediately. In such cases, the purchase price of the admission ticket will not be refunded.
10. Liability
In addition to item 12 of our General Terms and Conditions, we would like to point out that we are not able to completely rule out any risk of infection in connection with attending our events. The holders of our admission tickets are aware of this risk. Our liability therefore excludes any injury to the life, body or health of a visitor resulting from a COVID-119 infection in attending our events, despite the implementation of our hygiene concept.
11. Amendments
In the event that the legal situation or jurisdiction changes, even in the case of existing obligations, we are entitled to amend these COVID-19 conditions with a reasonable notice period of three (3) days or for good cause, e.g. in the case of official requirements in connection with the Corona pandemic, also until immediately before the event, provided that this is deemed reasonable for the ticket holder. The respective changes will be published and announced here on the website. Such changes shall be deemed to have been approved if the purchaser has not objected to the changes in writing or by e-mail within the respective period after receipt.
Dated: 15 July 2021
held at
Zwölf-Apostel-Kirche
An der Apostelkirche 1
10783 Berlin
Email: classic-meets-fetish@gmx.de